الدرکانی

وبلاگی برای نشر مفاهیم قرآنی اسلامی

وبلاگی برای نشر مفاهیم قرآنی اسلامی

(post_image)
الدرکانی

این وبلاگ فقط برای نشر امور دینی اسلامی تأسیس شده است ترجمة مواعظ شیوخ عظام از زبان عربی به فارسی....مقاله های مفید دینی اجتماعی....سخنان و گفتار بزرگان از جمله مطالب این وبلاگ میباشد

الدرکانی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

💎موبایل(رسانه ای دسته جمعی) 


(بخش اول)


✍موبایل وسیله ای کوچک، سبک و قابل حمل است که زندگی و فعالیت بیشتر مردم را در بر گرفته است. 

و اکثر اوقات مردم را به خود مشغول کرده است. 

با توجه به پیشرفت های موبایل و افزایش کارایی و خدمات گسترده ی آن به جزء لاینفک زندگی بشریت مبدل گشته است. 

و همچنین موبایل فعالیت های سایر رسانه ها را مانند رادیو، تلویزیون، کامپیوتر و... را در خود جای داده است. 

و جایگزین مناسبی برای مجلات، روزنامه ها و مجلات شده است،اما متاسفانه همه ی این فواید پوشاننده آثار وخیم و خطرناک آن نیست. 


پر واضح است که سال ها از ساخت موبایل می گذرد، و روز به روز به مدل ها و کارآیی های آن افزوده می شود، فوایدی که موبایل به دنبال داشته است بر هیچ کس پوشیده نیست، و از سویی دیگر ضررهای آن هم که تبعات منفی و غیر قابل جبران به همراه داشته فراموش ناشدنی نیست. تا جایی که دشمنان اسلام با به دست گرفتن این رسانه دسته جمعی (موبایل)به عنوان ابزار جنگ فکری ضربات مهلکی بر پیکره اسلام وارد می کنند، اما جوانان غیور و سلحشور مسلمان همیشه در پیکار با حق پیروز بوده‌اند، از این رو راهکار های مناسب و سنجیده برای استفاده صحیح تر از موبایل ارائه داده‌اند. 

 اگر قرن نوزدهم را قرن استعمار و قرن بیستم را به یک معنا قرن نظامی گری بدانیم، قرن بیستم و یکم را باید قرن رسانه نامید، امروز هویت یک ملت با هویت رسانه ای آن گره خورده و تمامی مناسبت های بین المللی تحت تاثیر رسانه ها قرار دارند .(مجله ندای اسلام )

آری یکی از ابزارهایی که در قرن اخیر همچون پلی ارتباطی بین افراد جامعه و مردم عمل کرده و روز به روز بر تاثیر گذاری آن افزوده شده و پیشرفت و توسعه گسترده ای را به خود دیده است، ابزار"رسانه"است.(مجله ندای اسلام سال دوازدهم_شماره پیاپی 46_یادداشت سردبیر مفتی محمد قاسم قاسمی) 


بسیاری از سیاست مداران و کارشناسان مطالعات استراتژیک، رسانه را با ابزار مختلف آن،یکی از چهار قوه اساسی دولت می شمارند،یعنی علاوه بر قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه، قوه رسانه وجود دارد. البته برخی از نظریه پردازان و متفکران سیاسی بر آنند که رسانه اولین و مهمترین قوه در هر حکومت به شماره می آید، و حتی بعضی گام را فراتر نهاده و می گویند:رسانه قدرتمندترین و سریع ترین قوه در هر حکومت محسوب می شود. یعنی اگر کسی رسانه را به دست گیرد به راحتی می تواند تمام قوات دیگر را از آن خود کند واز آن ها در جهت اهدافش استفاده نماید.(جنگ فکری. مولف:یحیی محمد الیاس مترجم:عبیدالله براهویی چاپ:اول 1390)



اهمیت آموزش استفاده صحیح از رسانه‌ها از دیگر آموزش ها کمتر نیست، بلکه چه بسا از رشته های دیگر مهم تر است، چون اشتباه در تعلیم و آموزش ممکن است باعث شود که بعضی از دانشجویان دیرتر فارغ‌التحصیل شوند و اشتباه در طب معالجه ممکن است. بعضی از بیماران در معرض مرگ قرار دهد، اما اشتباه در آموزش رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی ضررهای بی شماری به جا می گذارد که جبران آن بسیار مشکل و رهایی از چنگال آن دشوار است، که علاوه بر ضررهای معنوی و فکری مانند تیره کردن روابط میان افراد و ملت ها و آن ها را به جان هم انداختن و به بار آوردن فاجعه های انسانی، ضررهای مادی نیز دارد.(تماس های تلفنی دختران و پسران جوان راهی به سوی فساد اخلاقی. مولف:عصام بن محمد شریف، مترجم:محمد گل گمشاد زهی) 


باید اذعان کرد که رسانه‌ها به مراتب خطرناک تر و از قدرت تاثیر گذاری بیشتری نسبت به وسایل و ابزار دیگر جنگ فکری از قبیل مدارس و دانشگاه‌ها برخوردار می باشند،زیرا مدارس و دانشگاه‌ها محل وقوع قشرهای خاصی از جامعه یعنی جوانان و دانشجویان می باشد،اما وسایل و ابزار تبلیغاتی و رسانه های دسته جمعی از کتاب ها گرفته تا روز نامه ها، مجلات، رادیو، تلویزیون، سینما و تلفن و غیره... همه اقشار جامعه را اعم از دانشجو و غیر دانشجو، زن و مرد و فرهنگی و غیر فرهنگی را مورد خطاب قرار می دهد. (جنگ فکری)

 

بنابراین وقتی رسانه تا این حد تاثیر گذار است، پس هر کسی که به آن دست می یابد، قطعا ساختار فکری و اخلاقی جامعه را نیز ساماندهی و رهبری می کند.(جنگ فکری) 


یکی از صاحب نظران عرصه رسانه می گوید:یهودی ها بر اغلب رسانه های جهان تسلط دارند . همچنین اغلب مراکز اینترنتی جهان در اختیار یهودیان است.،قدرت یهودیان بر مراکز رادیویی، موبایلی و تلویزیونی و صنعت فیلم سازی جهان بلا منازع است.(مجله ندای اسلام) 


در پروتکل های زعما و دانش وران یهود(برنامه عمل صهیونیسم جهانی) می خوانیم، بعد از طلا رسانه دومین ابزار در دست گرفتن قدرت توسط یهود و صهیونیست ها است.


🖊(زاهد نارویی)طلبه سال سوم حوزه علمیه صدیقیه ایرانشهر



شیخ زاهد ناروئی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۱
الدرکانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی