الدرکانی

وبلاگی برای نشر مفاهیم قرآنی اسلامی

وبلاگی برای نشر مفاهیم قرآنی اسلامی

(post_image)
الدرکانی

این وبلاگ فقط برای نشر امور دینی اسلامی تأسیس شده است ترجمة مواعظ شیوخ عظام از زبان عربی به فارسی....مقاله های مفید دینی اجتماعی....سخنان و گفتار بزرگان از جمله مطالب این وبلاگ میباشد

الدرکانی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

بخش دوم

فواید موبایل

 

یکی از وسایلی که باعث شد انسان ها راحت تر با همدیگر ارتباط پیدا کنند موبایل است. 

اگر بگوییم اولین وسیله ای که توانست در برقراری ارتباط بین انسان ها بسیار موثر واقع شود موبایل است،حرف گزافی نگفتم آیم، این وسیله توانست تحول عجیبی در روند زندگی انسان ها ایجاد نماید_فاصله های بسیار دور را نزدیک کند_و شکاف ایجاد شده بر اثر مهاجرت های دور و نزدیک را کم رنگ نمایید. در ادامه مجموعه فواید موبایل و همچنین فضای مجازی را که تا حدی به وسیله موبایل قابل بهره برداری است ذکر می کنیم. 


١_برقراری ارتباط(شخصی با مادرش یا فرزندانش در گوشه ای از دنیا ارتباط برقرار می کند)، صرفه جویی در وقت و در هزینه، دفع کردن عمل منکر یا جرم و جنایت و یا حادثه‌ و مصیبتی، رفیق تنهایی، انتقال افکار و عقاید ، امر به معروف و نهی از منکر، صله رحمی، کمک و یاری رسانی به مصیبت دیده، آگاهی از آداب رسوم و فرهنگ سایر ملل جهت تعامل و دعوت آنان به سوی اسلام . 


در ادامه مجموعه ای از فواید فضای مجازی را بیان می کنیم، که بخش اول آن از دیدگاه دین است. 

1_تبلیغ و توسعه ارزش های انسانی و اخلاقی در عرصه جهانی:خداوند در آیه 125 سوره نحل می فرمایند؛ اُدْعُ اِلی سبِیْلِ ربِّک بِالْحِکْمةِ و الْموْعِظِةِ الْحسنة" (مردم را) به سوی پروردگارت با منطق حکیمانه دعوت بده،بدون تردید در فضای مجازی امکان دعوت به اسلام و اجرای امر به معروف و نهی از منکر به مراتب بیشتر از فضای حقیقی می باشند . 

2_ جهانی شدن و آشنایی از وضعیت اقوام و ملل دیگر: در آیات مختلفی به سیر انسان ها بر روی زمین اشاره شده است؛ روم ۴٢، انعام ١١، نمل ۶٩ و... بی تردید فضای مجازی با مولفه ی فشرده گی زمان و مکان، امر سیر در زمین را تسهیل می‌کند و می توان از هر جا به جای دیگر سیر نمود و از احوال سنن اقوام دیگر در شبکه های اجتماعی، بانک های اطلاعاتی و سایر ارکان فضای مجازی مطلع گردید. 


٣_ ایجاد صفحه، سایت، گروه و کانال مذهبی: به راحتی می توان از طریق کتاب، pdf، فیش، نوار، فیلم و... و هر چه برای تبلیغ نیاز داریم به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار دهیم. (سایه روشن های فضای مجازی. مولفین؛ عبدالله پورمند و سعید فضل الهی چاپ اول ٩۵)


و همچنین


١_ دستیابی آسان و سریع به آخرین اطلاعات و اخبار: امروزه با وجود شبکه های اجتماعی دست یابی به جدید ترین اخبار و اطلاعات و آخرین مقاله، کتاب و یا خبری که در زمینه ای تخصصی یا عمومی در سطح جهان منتشر شده از اقصی نقاط جهان در کوتاه ترین زمان ممکن دست یافت. 


٢_ آزادی اطلاعات و ارتباطات: در فضای مجازی هم کاربر هر نوع اطلاعاتی را که بخواهد اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بدون محدودیت های حاکم بر دیگر رسانه ها در این شبکه قابل دسترسی است. 

٣_ توسعه مشارکت های مفید اجتماعی و افزایش سرعت در فرایند آموزش: شبکه های اجتماعی زمینه و امکانات مناسب اجتماعی و فکری را مهیا می سازد. و بی تردید شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مؤثری در توسعه آموزش های تخصصی و عمومی دارند. (همان منبع قبلی) 


بسیاری از موبایل ها دارای برنامه های گوناگونی از جمله بازی و غیره هستند. که در اینجا به تاثیرات مثبت این بازی اشاره می کنیم، که این فواید بیشتر مختص کودکان است. 


١_ سبب افزایش دقت دیداری و تفکر خلاق می شود. 

٢_ با استفاده از برنامه های که در بازار وجود دارند به کودکان امکان می دهد تا نقاشی ها یا داستان های را خلق کنند. 

٣_ کودک بدون کثیف کردن لباس ها و اطرافش می تواند به راحتی نقاشی بکشد و رنگ ها را عوض کند. 

۴_ مفاهیم و مبانی ریاضی را با کمک شکل های مختلف و ساده به کودک آموزش می دهد. 

۵_ به عقیده پزشکان‌ بازی های سودمند باعث می شوند که کودکان کمتر به مسکن نیاز داشته باشند. 

۶_ بازی های بچه ها را وارد دنیایی می کنند که کنترلش در دست آن ها است، به همین دلیل آن ها از این بازی ها لذت می برند.(سایت تبیان)شیخ زاهد ناروئی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۱
الدرکانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی